Läs mina tankar. Vet vem jag är.

Alltså. Så här är det.

Om Jag var en bok.

Om jag var en bok skulle jag vara en sådan där bok med pretentiöst omslag och obegriplig handling, skriven av en 22-åring med second-hand-fynd, plastbågar och för mycket kajal.
Jag skulle vara en debutroman med klumpiga formuleringar och dålig meningsbyggnad.
Jag skulle vara en saga som inte säger något när jag säger allt och omvänt.
Jag skulle vara ett klassikerhopp som inte kom längre än till bibliotekets arkiv.
Jag skulle vara diktboken som är lika djup, lika grund som en vattenpöl.
Jag skulle vara de förvirrade anteckningar som blev kvar när världshistoriens mest fullständiga roman skulle skrivas.


Bara så att du vet.





Kommentarer
Postat av: Elsa

Fan(mkt välbehövd svordom) vad du är duktig!! :)

Kram^^

2010-02-09 @ 22:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0