Häxan.

Jag har något att berätta.
Jag var nere i källaren i morse.
Tänkte att jag kanske hade inbillat mig det där som hände för ett tag sedan.
Jag kan berätta att det inte var så. Jag kan berätta att häxan bor kvar.
Eller, om hon bor där vet jag inte, men hon var där när jag öppnade källardörrren.
Satt där på det smutsiga golvet.
En iskall klump lade sig tillrätta i min mage.
Hon rörde sig inte. Stirrade ner i golvet.
Hon hade nästan inget hår, det hon hade var ljusblont, nästan genomskinligt.
Under håret kunde jag skymta ärr som gick kors och tvärs, bildade mönster.
Jag tror att de var nya, de lyste irriterat rött.
Vet inte hur lång tid som gick medan jag stod där och stirrade, hon satt där helt stilla.
Men plötsligt vände hon upp blicken och såg på mig.
Hennes ögon var urvattnade, så bleka att jag inte kunde uppfatta vilken färg de en gång haft.
Så länge hade hon levt under jord. Så lång tid utan ljus.
Att all färg hade runnit ur henne.
Jag vände och gick upp till mig igen. Klumpen i magen vred och vände sig.





Kommentarer
Postat av: Therese

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du lust så slå även ett öga på min :).

2011-07-13 @ 00:56:43
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0